گان و کلاه و شلوار که شامل لباسهای یکبار مصرف وپر استفاده در بیمارستانها و مراکز جراحی و دندانپزشکی و ارایشگاهها می باشد

گان و کلاه وشلوار شامل چه اقلامی می باشد؟

گان کلاه وشلوار شامل لباس بیمار با قد های متدوال 100 ،  110، 115 و120 سانتی متر و در برخی موارد 130 سانتی متر می باشد.
برای درک بیشتر قدها و اندازه های گفته شده در بالا، موقع پوشیدن لباس قد 100 و115سانتی متر تا زانو،قد 120 سانتی متر زیر زانو و قد 130 سانتی متر تا روی مچ پا می اید.
عرضهای این لباسها معمولا به صورت فری سایز و دارای سایزهای 140 و150و160 سانتی متر می باشد که تا سایز3XL را جواب گو می باشد.
همچنین این ست دارای یک شلوار باقد متداول 100 سانتی متر و عرض وسایز فری می باشد تا هر فردی با هر وزنی بتواند راحت در ان قدم بردارد.
این ست معمولا بایک کلاه کش دار گرد نیز همراه است تا ناحیه مو و سر بیمار را کاملا پوشش دهد.

نوع دوخت و الگوی گان و کلاه وشلوار یکبار مصرف

گان وکلاه و شلوار دارای یک عدد لباس می باشد که به صورت پشت باز بریده و دوخته می شود که در ناحیه پشت دارای معمولا 4 بند می باشد.
دوعدد از بندها در بالا وناحیه پشت گردن و دوتا در وسط وقسمت کمر که با بستن انها ناحیه پشت را پوشش می دهد.در برخی مواقع بنا به سلیقه و کارایی لباس از 6 ویا حتی 8 بند نیز استفاده می شود.

گان تک پشت بازگرماژ مورد استفاده درلباس بیمار یکبار مصرف 

گرماژ مورد استفاده  در گان شلوار کلاه که به صورت متداول بازار می باشد معمولا 38 گرم و یا 50 گرم می باشد ولی بنا به مصرف ،گرماژهای 17،20،25،30،40و45 گرم نیز تولید میشود
که در واقع گرماژ همان ضخامت لباس می باشد.در اصل برای استفاده بیمارضخامت 38 گرم کافی و جوابگو می باشد.
رنگهای متداول موجود دربازار ابی تیره ،ابی روشن،سفید وصورتی می باشد ولی رنگ ابی تیره یا ابی نفتی بیشترین مورد استفاده را در بخش درمانی و بیمارستانی دارد.
رنگهای پارچه گان و کلاه و شلوار

تاریخچه پارچه¬های نبافته

استین لباس در گان و کلاه و شلوار

استین این لباس معمولا به سه حالت کوتاه 30 و35 سانتی متر،استین سه ربع 40 سانتی متر و استین بلند 50 سانتی متر می باشد.
در واقع استین کوتاه معمولا تا روی  ارنج را می پوشاند و استین سه ربع روی مچ و بلند تا روی دست قرار می  گیرد.

جنس مورد استفاده در گان و کلاه و شلوار بیمارستانی

جنس مورد استفاده در این لباس یکبار مصرف پارچه اسپان باند می باشد که در واقع یک نوع پارچه با الیاف pp یا پلی پروپیلن هست .
که به صورت نبافته از طریق ذوب کردن چیپسهای pp و پاشیدن و سرد کردن انها توسط دستگاههای بزرگ و حساس nonwoven به وجود می اید
که در واقع نوع اسپان باند ان دارای الیاف ورشته های بلند ذوب شده می باشد که باعث شده تا مقاومت عرضی و طولی پارچه در حد مطلوبی باشد.
قبل از این پارچه های موجود در بازار از همین جنس ولی با الیاف ذوب شده کوتاه تری بود که به نام  ترموباند شناخته میشد(  (TERMOBANDکه مقامت کمتری نسبت اسپان باند داشت.
این پارچه ها مصارف بسیاری در صنعت دارا می باشند ولی نوع پزشکی ان تا گرماژ 50 گرم تولید می شود.

منظور از گرماژ پارچه گان و کلاه و شلوار و روش به دست اوردن ان چیست؟

در واقع منظور از 50 گرم ،وزن پارچه در ابعاد یک متر در یک متر می باشد که اگر وزن شود 50 گرم هست.
یعنی اگر کسی بخواهد گرماژ پاچه را بدست اورد کافی است چند متر از پارچه را وزن کند و با توجه به عرض و متراژ پارچه نمونه با یک تناسب ساده گرماژ پارچه را می تواند بدست اورد.
لازم به ذکر است پارچه اسپان باند با مصرف پزشکی در کارخانه توسط اشعه گاما، انتی باکتریال می شود تااز میکروب و الودگی پاک شود.
این پارچه ها معمولا دارای خاصیت ابگریزی می باشند ویعنی اب به سختی در ان نفوذ می کند.
در بعضی انواع پارچه که به ان sms می گویند و تنها یک کارخانه در حال حاضر قادر به تولید ان می باشد(بافتینه) از یک لایه ملت بلون در ان استفاده شده که مقاومت پارچه را در برابر نفوذ الودگی چندین برابر میکند.
این نوع پارچه در گرماژهای متداول 34،25،20،17 و45 گرم تولید شده و دارای زیر دست نرم تر و کم رنگ تر نسبت به پارچه معمولی اسپانباند می باشد.
از دیگر خواص ان خاصیت ابگریزی بیشتردر ان نسبت به اسپان باند معمولی بوده که اب سخت تر در ان نفوذ می کند.
ازگرماژهای 17،20و25 در صنعت ماسک هم استفاده می شود.

مورد استفاده لباس بیمار یکبار مصرف

موارد استفاده این مدل لباس برای بستری بیماران در بخش بیماران هنگام عمل و یا مراکز جراحی زیبایی و سرپایی به منظورراحتی مریض وجراح برای انجام عمل می باشد.
همچنین قابل استفاده برای ارایشگاه ها و مراکز دندانپزشکی وازمایشگاهی و یا هر جایی که بخواهند ضمن داشتن بهداشت بیشتر وحفاظت در مقابل ویروسها و میکروبها در واقع کمک به راحتی پوشانندگی بیشتر لباس و بدن انها داشته باشند.
برای اطلاع از قیمت وتهیه به صرفه و سریع انلاین همین الان کلیک کنید.
فهرست
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم