پارچه ترگال بیمارستانی-توضیح جامع تولیدی پارساطب

پارچه ترگال بیمارستانی که مورد استفاده بسیاری برای دوخت لباسهای بیمارستانی دارد.

پارچه ترگال

تصویر اصلی

بر اساس گزارشها، از نظر رشد و سرعت توسعه استفاده از پارچه‌ها و منسوجات مختلف، کمتر صنعتی توانسته است به پای صنعت پزشکی برسد. برای استفاده در زمینه‌های مختلف پزشکی از لباس بیمارستان گرفته تا پارچه‌های پانسمان و بانداژ، با طیف وسیعی از گزینه‌ها مواجه هستیم.

اگرچه در گذشته در مراجعه به تولیدی لباس بیمارستانی یا تولیدی لباس بستری با محدودیت‌هایی روبرو بودیم، اما حالا برای رفع نیازهای خود با یک لیست بلند بالا سر و کار داریم.

در این مطلب قصد داریم به بررسی منسوجات پزشکی و انواع الیاف مناسب برای استفاده در لباس بیمارستان و سایر پوشاک بیمارستانی پرداخته و پارچه ترگال بیمارستانی را به عنوان گزینه‌ای برای خرید لباس پارچه‌ای بیمارستانی معرفی کنیم.

منسوجات پزشکی

ترکیبی از فناوری نساجی و علوم پزشکی زمینه جدیدی را به نام منسوجات پزشکی ایجاد کرده است.

با توسعه الیاف جدید و فن آوری‌های تولید نخ و پارچه، زمینه‌های جدیدی برای استفاده در تولیدی لباس بیمارستانی کشف شده است. توسعه در زمینه منسوجات چه به صورت طبیعی و چه در قالب منسوجات مصنوعی به طور معمول با هدف چگونگی افزایش راحتی کاربران انجام می‌شود. توسعه منسوجات پزشکی را می‌توان یکی از این پیشرفت‌ها دانست که برای تبدیل روزهای دردناک بیماران به روزهای راحت منظور شده است.

مشخصات مواد مورد استفاده در تولیدی لباس بستری

پارچه ترگال

تصویر شماره 1

نمی‌توان هر پلیمری را در تولیدی لباس بستری و بیمارستانی به کار برد. پیش شرط‌های لازم برای استفاده از پلیمرها در پارچه‌ها و پوشاک پزشکی عبارتند از:

  • غیر سمی بودن
  • عدم ایجاد حساسیت و واکنشهای آلرژیک
  • خواص مکانیکی ویژه
  • قدرت و استحکام بالا
  • انعطاف پذیری قابل قبول و ارگونومیک بودن
  • ماندگاری و طول عمر
  • سازگاری و انطباق با محیط زیست
حتما بخوانید  لباس کار با استاندارد EN ISO 20471 چیست-توضیح جامع تولیدی پارساطب

ضمناً به خاطر داشته باشید که ممکن است مواد زیست پزشکی به باکتری‌ها آلوده شود، استریلیزه کردن برای پلیمرهای پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین این الیاف باید خاصیت استریلیزه شدن نیز داشته باشد. استریله کردن می‌تواند فیزیکی یا شیمیایی باشد.

موارد کاربرد پارچه در بیمارستان

از زمینه‌های مهم استفاده از پارچه در صنعت پزشکی و در بیمارستان‌ها می‌توان به تجهیزات مراقبت از زخم و جلوگیری از بروز زخم‌های مزمن اشاره کرد. استفاده از بعضی پارچه‌های ساخته شده از الیاف مختلف در بانداژ کردن و پانسمان زخم بسیار رواج دارد. علت استفاده از این پارچه‌ها این است که علاوه بر داشتن معیارهای لازم برای استفاده در صنعت پزشکی که جلوتر به آنها اشاره می‌کنیم، بسیار مقرون به صرفه می‌باشند.

یکی دیگر از مهمترین موارد استفاده از پارچه‌های بیمارستانی تولید لباس بستری و بیمارستانی است.

تولید لباس بستری و بیمارستانی

یکی از مهمترین زمینه‌های صنعت نساجی تولید پوشاک بیمارستانی در تولیدی لباس بستری و تولیدی لباس بیمارستانی است. به طور معمول در اتاق عمل یا در بخش‌های بیمارستان برای بهداشت، مراقبت و ایمنی کارکنان و بیماران از منسوجاتی استفاده می‌شود که دارای ویژگی‌های عنوان شده باشند.

حتما بخوانید  پارچه فلامنت پلی استر بیمارستانی-توضیح جامع پارساطب

آنچه در هنگام خرید لباس پارچه‌ای بیمارستانی با آن مواجه می‌شویم لیستی از الیافی است که می‌تواند در تصمیم گیری ما در خرید تعیین کننده باشد. در ادامه ابتدا به معرفی الیاف مورد استفاده در تولیدی لباس بیمارستانی خواهیم پرداخت و سپس یکی از بهترین پارچه‌های مورد استفاده در زمینه تولید انواع پوشاک بیمارستانی از جمله لباس بستری را شرح خواهیم داد.

الیافی که برای کاربردهای پزشکی و بهداشتی استفاده می‌شوند

منسوجاتی که در کاربردهای پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل الیاف، نخ، پارچه و کامپوزیت است. بسته به نوع کاربرد، عمده‌ترین معیارهای منسوجات پزشکی قابلیت جذب سرسختی، انعطاف پذیری، نرمی و در بعضی مواقع قابلیت زیست پذیری یا تجزیه بیولوژیکی است.

الیاف مورد استفاده در رشته‌های پزشکی ممکن است از الیاف طبیعی مانند پنبه و ابریشم یا الیاف مصنوعی ساخته شده توسط انسان مانند پلی استر ، پلی آمید ، پلی اتیلن ، شیشه و غیره باشند.

کاربردهای مختلف الیاف استفاده شده در صنعت پزشکی که در خرید لباس پارچه‌ای بیمارستانی باید در نظر گرفت به شرح جدول زیر است:

 

جدول 1 استفاده از الیاف مختلف و کاربرد آنها در صنعت پزشکی
ردیف الیاف کاربرد در صنعت پزشکی
1 پنبه گانهای جراحی، ملحفه، روکش بالش، لباس فرم
2 ویسکوز کلاه ، ماسک، دستمال مرطوب
3 پلی استر لباس بستری، ماسک، پرده های جراحی، پتو
4 پلی آمید لباس بیمارستان از جمله لباس جراح
5 پلی پروپیلن لباسهای محافظ و گان
6 پلی اتیلن روپوش جراحی، پرده بیمارستان
7 شیشه ماسک و کلاه
8 الاستومر لباس بیمارستان، لباس جراحی
حتما بخوانید  انواع پارچه های بیمارستانی چاپی-توضیح جامع پارساطب

 

پارچه ترگال بیمارستانی

یکی از بهترین مواد که جهت خرید لباس پارچه‌ای بیمارستانی می‌توان آن را در نظر داشت پلی‌استر و ترکیبات آن است. پلی‌استرها خواص ضد باکتریالی و ایمن در برابر نفوذ انواع باکتری و آلودگی‌ها دارند. از جمله پارچه‌های مورد استفاده در صنعت پزشکی و در تولید لباس بیمارستان پارچه‌های ترگال است که از ترکیب پلی‌استر و ویسکوز (الیاف ردیف 2 و 3 جدول بالا) و به دو شکل ساده و کجراه تولید می‌شود.

خواص و ویژگی‌های پلی‌استر این فرصت را به پارچه‌های ترگال می‌دهد تا از آن برای تولید پارچه‌های خاص استفاده شود و برای استفاده در تولید برزنت‌های ضد آب، پارچه‌های محافظ و مقاوم، چادرهای بزرگ گردشگری، مصارف معماری، پوشش و روکش مبلمان، تولید چمدان و پارچه‌های بیمارستانی از جمله لباس بیمار ستان و لباس بستری استفاده شود.

همواره بحث بر سر استفاده از انواع پارچه‌ها با الیاف طبیعی یا مصنوعی، یک بار مصرف یا چند بار مصرف، قابل چاپ یا غیر قابل چاپ بوده است. اما چیزی که امروزه شاهد آن هستیم این است که استفاده از پارچه‌های ترگال در تولیدی لباس بستری، تولیدی لباس بیمارستانی و در سایر تولیدی‌های پارچه‌های بیمارستانی رواج پیدا کرده است و از اتاق عمل گرفته تا لباس فرم پرسنل بیمارستان می‌توان برای خرید لباس پارچه‌ای بیمارستانی این گزینه را در نظر داشت.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

بدون دیدگاه on پارچه ترگال بیمارستانی-توضیح جامع تولیدی پارساطب

لطفا نظرتون رو بفرمایید

Solve : *
30 − 12 =


فهرست
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم